Now, you make me cry!

Hi blogger,

Miss me? No? Oh nevermind. I know. Thats why, I ziarah sekejap ni. Don't cry baby don't cry. I know you miss me. Oh god. But... now I wanna to cry. My bad story. Really bad. Hmmm.

Lets begin.

Permulaannya, aku dan dia okay. Tiada masalah. Masa otp, Dii cakap "Dah lama I tak dengar you gelak macamni. Rindunyaaaa!" I was like Hmmm, aku lagi rindu kau tahu tak?!!!! tapi ayat tu tak terkeluar dari mulut ni haaaa. Diam tanpa kata. 

Hari terakhir peperiksaan SPM, aku cakap dengan dia aku gembira sangat aku dah habis SPM. Horeyyyy! Tapi dia balas text aku macam nak taknak. Setengah jam aku tunggu. Tapi takpe, I'm still waiting...

Dah lama sangat tunggu, hilang mood aku. Sebab dia balas text aku macam siput. Tak lama lepastu, kau balas text aku, kau kata kau busy. Aku cakap lah aku takde mood dan tak sedap hati. Dia tanya kenapa aku tak sedap hati, tapi aku taktahu jawapannya. Aku pun cakap jelah taktahu. Ok, dia tak balas text aku. Huh?

Tak lama kemudian, dia text dia cakap "Ex I dkt Malaysia. What's I'm going to do?." Alu pun macam Oh patutlah tak balas text aku. Tgh gembira rupanya. Hampa. Aku pun cakap "Just met her but please don't flirt her. I'm getting jealous haha" Boleh pula aku gelakkan? Tahan. padahal hati aku membara. sampai kesudah tak balas text aku. Hmmmmm. Hubungan kami mula renggang. 

Aku pun tak boleh salahkan ex dia. Dorg dah lama tak jumpa. Its okay... Itu aku faham. Tapi jangan lah dapat keluar dengan ex kau sampai lupa aku. Aku pun ada perasaan. Bawah ni ex kau yg cakap, bukan aku :'( Sedih do. Update dkt Facebook pula. Haih. 



Weh kau buat aku sedih. Sedih sangat. kau update dekat fb pasal ex kau. aku takde pun bising. Sekarang ni baru aku cakap. Tapi aku update pasal kau dekat Twitter, kau tarik muka dengan aku. kau cakap "Takpe, Hati I Hati batu" habis hati aku? oh lupa, hati aku lembut. Boleh terima segalanya. Faham...

Semasa otp.

Intan : "You bosan tak dengan I?" 
Dii : "Tak"
Intan : "Jujur jelah"
Dii : "Hmmm. Sebenarnya ye bosan" 

Ah... Menyesal aku tanya. Aku yg sakit hati. Kau tak pernah jaga hati aku. Tapi takpe, kau jujur. Kembali senyum. Dan cuba menggembirakan diri. Masa otp, kau asyik cerita pasal ex kau. Aku buat cool. kau tahu tak hati aku sakit. Sakit sangat!! Aku harap kau faham, tapi kau terus cerita. Aku cemburu. Kau tak pernah faham. Tetiba kau tanya aku benda ni...

Dii : You pernah tak berubah hati suka dekat ex you balik?

Intan : Tak. Cakap lah you pernah?
Dii : A'ah. Semalam.

Sumpah tersentap. Tersangat tersentap. Weh Dii, hati aku hancur do. Dush. Kena langgar lori sampah. Hina sangat. Aku dapat bayangkan masa kau keluar dengan dia, mesra-mesra. Aku gf kau ke dia bro? Hmmm. Terasa gilaa Dii. Kau taktahu perasaan aku. Kau takpernah faham. Selamanya.

Aku paling terasa bila kau cerita ex kau cakap,
"Apa yg you rasa sekarang, I pun rasa sekarang. Tapi kita abaikan. You ada relationship you. Jaga elok-elok" Lebih kurang macamtu lah aku dengar. Tapi ayat tu pun dah buat aku nak menangis. Speechless.

Tak mampu bercerita panjang lagi. Biarlah aku sorang je yg rasa. Aku dah luahkan dekat blog ni pun aku dah lega. Alhamdulillah. Saya sayang awak, Zuhdi. Sayang sangat. Kalau kita takde jodoh, biarlah memori kita menjadi kenangan. Tapi sekarang kita ada jodoh lagi, saya akan teruskan apa yg telah Allah s.w.t rancangkan. Saya akan sentiasa setia kepada awak. Saya janji. saya harap awak faham perasaan saya..

Aku tahu Allah s.w.t sedang menduga kita. Kita harus berusaha memperbetulkannya. Dan sentiasa berdoa. Allah s.w.t sentiasa mendengar :')

YaAllah, aku terima seadanya dugaanmu. Selagi aku termampu. Aku akan teruskan. Segala yang berlaku ada hikmah disebaliknya. Kuatkan semangat hambumu ini yaAllah. Amin...

No comments: